Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2007 22:25 - Кой е Васил Аврамов?
Автор: fortune Категория: Други   
Прочетен: 1735 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 14.10.2007 22:33


    Да си кажа честно, досега не бях чувала за него и днес за пръв път прочетох негови стихотворения. Ето две от тях, които ме впечатлиха:

СПОМЕН ЗА АПТЕКА "МАРИЦА"

Така се нарича една картина,
за която прочетох, но не съм я видял...
С колко неща в този свят се разминах -
недочул, недогледал, разбрал-неразбрал...

Някаква пловдивска стара аптека
с име на нашата скръбна река.
Съборена вече... Колко човека,
дори пловдивчани я помнят сега?

Но едно е чудесното в тази история -
на някакво просто и тясно платно
една четка и багри са чудото сторили.
Но защо тъкмо тази аптека, защо?

Може би е светила като маяк
на угрижени хора до късно в нощта,
може би аптекарят е бил особняк,
може би има и други неща,

за които художникът само е знаел
и кодирал е някъде в нежен нюанс...
А ние? А ние днес само гадаем...
И магията действа вече у нас.

Тъй е то! Свикнем с нещо от детството
като щрих или образ от родния град
и не се заличава от времето лесно то,
и тъгуваме, когато го похитят.

И откриваме, че често неща прозаични -
стига в тях да се скрие частица добро -
живописно лирични и носталгични,
оживяват под четка или под перо.

И всеки човек в паметта и сърцето
си ги носи, макар и не в рими и в цвят,
когато отиваме много далеко
и не знаем дали ще се върнем назад.

Васил Аврамов







Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anastasiia - ...
14.10.2007 23:38
Много приятно и мило носталгично ми прозвуча това стихотворение... И аз съм от Пловдив, може би за това...:)
Наистина много често, на пръв поглед прозаични неща, могат дълбоко да ни развълнуват...Стига да можем да видим какво има под повърхността...
Хубаво е... Благодаря ти...
цитирай
2. anastasiia - P.S.
14.10.2007 23:40
Всъщност тази аптека още съществува... На бул."6-ти септември", под един блок... Всички пловдивчани я знаят...:)
Поздрави!:)
цитирай
3. fortune - здравей, Ася
14.10.2007 23:58
Аз не съм от Пловдив, но също се развълнувах от стихотворението и от тази "стара аптека". Би ми било интересно да видя как изглежда. :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fortune
Категория: Други
Прочетен: 99811
Постинги: 22
Коментари: 59
Гласове: 431
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930